Sukses

News & Entertainment

Akhir Manis Penantian Siti Nurhaliza di Hari Lahir Nabi Muhammad

Bintang.com, Jakarta Siti Nurhaliza sedang berbahagia. Siti Nurhaliza melahirkan seorang anak perempuan pada Senin (19/3/2018) pada pukul 08.17 pagi waktu setempat. Melahirkan dengan proses caesar, Siti dan suaminya memiliki alasan memilih tanggal 19 untuk persalinannya.

Bahagia tak terkira kini tengah dirasakan Siti Nurhaliza. Setelah menanti selama kurang lebih 11 tahun, diva top Malaysia itu akhirnya dikaruniai anak pertamanya dengan Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa.

"Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi perempuan di sebuah pusat perubatan di ibu kota, kira-kira jam 8.17 pagi," tulis pernyataan resmi yang diumumkan langsung melalui Instagram pribadi pelantun "Cindai" tersebut oleh asistennya yang bernama Rozi Abdul Razak.

 

"Beliau melahirkan bayi seberat 3.55 kilogram itu secara pembedahan (caesar). Siti dan bayi dalam keadaan baik dan untuk saat ini hanya keluarga dekat yang diperkenankan untuk datang," sambung asisten Siti Nurhaliza seperti ditulis Liputan6.com.

Rasa bahagia dan bersyukur tidak dapat disembunyikan Siti Nurhaliza dan sang suami. Apalagi mereka sudah menantikan kehadiran anak selama 11 tahun lamanya.

"Suami beliau, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa melahirkan rasa syukur kerana segalanya telah selamat. Siti dan suami juga ingin mengucapkan terima kasih di atas doa dan sokongan daripada ahli keluarga, rakan-rakan, peminat dan juga pihak media," tambahnya.

 

2 dari 3 halaman

Alasan Melahirkan 19 Maret

Siti Nurhaliza dan Datuk Seri Khalid rupanya sengaja memilih Senin (19/3/2018) sebagai hari kelahiran anak pertama mereka karena bertepatan dengan 1 Rajab.

"Pasangan ini memilih hari Isnin (Senin) untuk kelahiran anak pertama mereka kerana bersamaan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad (Rasulullah s.a.w) selain jatuh pada tarikh 1 Rejab," ungkapnya.

 

3 dari 3 halaman

Rahasiakan Anak

Untuk saat ini Siti Nurhaliza belum bisa ditemui lantaran masih dalam kondisi pemulihan. Pelantun "Bukan Cinta Biasa" itu juga ingin menikmati momen indahnya sebagai seorang ibu tanpa gangguan.

"Saat ini Siti ingin minta waktu untuk istirahat dan fokus menikmati hari-hari awalnya sebagai ibu," jelasnya. Sayangnya, hingga saat ini wajah buah hati mereka belum diketahui publik karena Siti Nurhaliza Rahasiakan Wajah dan Nama Anak.

Sumber: Liputan6.com

Penulis: Eka Laili Rosidha

Artikel Selanjutnya
Editor Says: Belajar Sabar dari Siti Nurhaliza dan Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa
Artikel Selanjutnya
Punya Arti Istimewa, Ternyata Ini Alasan Siti Nurhaliza Pilih Melahirkan di Hari Senin