Sukses

Entertainment

Selamat, Bulan Ramadan Siti Nurhaliza Melahirkan Anak Kedua di Usia 42 Tahun

Fimela.com, Jakarta Kabar bahagia datang dari penyanyi asal Malaysia, Siti Nurhaliza. Ia dikabarkan telah melahirkan anak kedua dari pernikahannya dengan Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa. Kabar ini diketahui dari unggahan di laman Instagram miliknya.

Dalam keterangan di akun Instagramnya, Siti Nurhaliza melahirkan pada hari Senin, 19 April 2021 atau bersamaan dengan tanggal 7 Ramadan 1442 Hijriah, sekitar pukul 6.21 waktu setempat.

"Dato' Sri Siti Nurhaliza selamat bersalin bayi lelaki. Isnin, 19 April 2021 bersamaan 7 Ramadan 1442H, Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi lelaki di sebuah pusat perubatan di Selangor, pada pukul 6.21 pagi," ujarnya di laman Instagram ctdk, baru-baru ini.

Proses Sesar

Dalam pemberitahuan tersebut, Siti Nurhaliza dikabarkan melalui proses kelahiran secara sesar. Ia pun diketahui dalam kondisi baik dan sehat, demikian juga dengan bayi keduanya.

"Bayi seberat 3.84 kilogram itu dilahirkan menerusi kaedah pembedahan. Siti dan juga bayi berada dalam keadaan baik dan sihat. Suami beliau, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa melahirkan rasa syukur kerana isteri tercinta telah selamat melahirkan bayi kedua mereka," imbuhnya.

Rasa syukur pun dipanjatkan oleh suami Siti Nurhaliza. "Apa yang penting bagi Khalid adalah ibu dan anak berada dalam keadaan sihat, stabil dan proses melahirkan telah berjalan lancar. Beliau dan isteri ingin menzahirkan rasa syukur," sambungnya.

Ucap Terima Kasih

Sang suami, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa juga mengucapkan terima kasih kepada semua keluarga, teman, penggemar, dan juga tim dokter yang terlibat dalam proses persalinan istrinya.

"Dan terima kasih di atas doa keluarga, saudara mara, sahabat handai, peminat, media dan orang ramai. Selain itu, mereka juga ingin mengucapkan terima kasih kepada pihak doktor dan jururawat yang diketuai oleh Dr. Leong Wai Yew dari Alpha IVF & Women's Specialist yang telah menjalankan tanggungjawab dan khidmat terbaik sepanjang proses Siti melahirkan," ucapnya.

Pasangan ini juga berterima kasih kepada Pengasas dan Pengarah Alpha IVF & Women's Specialists, Dato' Dr. Colin Lee Soon Soo, yang melakukan program In Vitro Fertilization (IVF) bagi kandungan Siti yang pertama yaitu Siti Aafiyah dan anak yang kedua.

"Kelahiran anak kedua pada bulan Ramadan penuh keberkatan ini diharapkan akan mengurniakan limpahan rezeki serta rahmat Allah s.w.t," tandasnya.

Saksikan Video Menarik Berikut Ini

Follow Official WhatsApp Channel Fimela.com untuk mendapatkan artikel-artikel terkini di sini.

Loading