Sukses

News & Entertainment

Melahirkan di Usia 42 Tahun, Begini Kata Siti Nurhaliza

Fimela.com, Jakarta Siti Nurhaliza telah melahirkan anak kedua pada Senin, 19 April 2021 lalu. Ia melahirkan secara sesar di sebuah rumah sakit di Selangor, Malaysia pada pukul 6.21 pagi waktu setempat. bayi laki-laki itu lahir dengan berat 3.84 kilogram.

Merasakan kehamilan dan persalinan di usia kepala empat, Siti Nurhaliza mengaku bersyukur. Ia merasa bahagia atas kemudahan yang diberikan oleh Yang Mahakuasa kepadanya untuk merasakan kehamilan lagi.

"Alhamdulillah... Allah melapangkan satu lagi nikmat dan peluang untuk saya merasai kehamilan, melahirkan dan kini 'anakanda' saya sudah lahir ke dunia," kata Siti Nurhaliza di laman Instagramnya, ctdk, baru-baru ini.

Doa yang Melimpah

Semenjak kehamilan dan sampai menjelang persalinan, Siti Nurhaliza mengaku banyak sekali doa yang dipanjatkan oleh banyak orang untuknya dan bayi kedua. Penyanyi ini pun tak lupa menghaturkan rasa terima kasih.

"Alhamdulillah..proses melahirkan semalam baik dan lancar, saya dan bayi juga dalam keadaan baik," imbuh Siti Nurhaliza.

"Terima kasih di atas doa semua pihak selama ini, saya yakin apa jua yang saya lalui ini adalah berkat daripada banyaknya doa kalian. Saya sangat bersyukur dan berterima kasih," paparnya.

Fokus Urus Bayi

Setelah proses persalinan ini, untuk sementara waktu Siti Nurhaliza akan fokus pada bayinya. Ia kemugkinan akan rehat untuk beberapa waktu lamanya demi memberikan perawatan dan pengasuhan yang baik kepada anaknya.

"Saya akan menjalani rutin berpantang seperti biasa, fokus kepada bayi dan mahu memastikan keadaan kami berdua akan terus sihat, dipermudahkan semuanya," lanjutnya.

Pelantun Cindai ini sekali lagi mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang telah membantunya. "Terima kasih sekali lagi di atas setiap doa yang telah dipanjatkan buat saya dan juga ucapan tahniah di atas kelahiran anak kedua saya," tandasnya.

Saksikan Video Menarik Berikut Ini

  • Siti Nurhaliza adalah penyanyi asal Malaysia yang menikah dengan pengusaha kaya raya asal Malaysia, Datuk Khalid Mohammed Jiwa.
    Siti Nurhaliza
Loading
Artikel Selanjutnya
6 Artis yang Melahirkan di Usia 40 Tahun Lebih, Ada yang Dikabarkan Koma
Artikel Selanjutnya
Selamat, Bulan Ramadan Siti Nurhaliza Melahirkan Anak Kedua di Usia 42 Tahun